eHerkenning is het nieuwe inlogsysteem van de overheid voor bedrijven. Voor het eerst in de geschiedenis kunnen bedrijven nu ook met een soort Digid inloggen. Dankzij de inlogcodes weet de overheid direct dat ze te maken hebben met de officiële vertegenwoordiger van het bedrijf. Op dit moment wordt eHerkenning langzaam ingevoerd bij overheidsinstellingen. De komende jaren zullen ook steeds meer bedrijven erop overstappen. Als je straks bijvoorbeeld het pensioen van je medewerkers wilt regelen moet je verplicht inloggen met eHerkenning. Ben je nog niet in het bezit van de inlogcodes? Dan kan je eHerkenning aanvragen. Dit kost helaas wel geld en kan je bij verschillende erkende leveranciers aanvragen. De overheid heeft een paar resellers aangewezen die de officiële inlogcodes mogen verstrekken.
Straks kan je niet meer zonder eHerkenning
Op dit moment heb je misschien nog nooit van eHerkenning gehoord. Maar straks kan je er als bedrijf eigenlijk niet meer zonder. eHerkenning aanvragen is daarom van belang. Je bent zo voorbereid op de toekomst en de toekomst is dichterbij, dan je denkt. In 2019 zijn al alle overheidsinstellingen overgestapt op eHerkenning. Straks zullen niet alleen overheidsinstellingen hierop overstappen, maar ook andere bedrijven. Kortom het is slim om vandaag nog je persoonlijke inlogcodes aan te vragen. Zo kan je zaken blijven doen met bedrijven en de overheid. Hou er rekening mee dat de codes persoonlijk zijn. Je moet ze dus per personeelslid aanvragen die ermee te maken krijgt en bevoegd is om namens jouw bedrijf te handelen. Dien vandaag nog je verzoek in voor de inlogcodes en wij helpen je met je persoonlijke eHerkenning inlogcodes.